Persian | English
bg bg

آخرین اخبار

سه راهکار کاهش قیمت تمام شده قالی ایران

سه راهکار کاهش قیمت تمام شده قالی ایران
تاریخ درج خبر : دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۸۹ منبع خبر: روابط عمومی اتحادیه قالی تبربز

برای ماندگاری قالی ایران در بازارهای صادراتی باید از سه راهکار کاهش قیمت تمام شده، حمایت از قالیبافان و افزایش تبلیغات قالی ایران در دنیا استفاده شود.
بهرام طاهباز، رییس اتحادیه واردکنندگان قالی ایران در اروپا در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر یکی از عمده ترین مشکلات ما برای ماندگار کردن قالی ایران در بازارهای هدف، بالا بودن قیمت تمام شده قالی ایرانی است.
وی گفت: بالابودن نرخ تورم داخلی موجب شده تا قیمت تمام شده قالی ایرانی در مقایسه با رقبای کشورمان در هنر- صنعت قالی، افزایش بیابد.
طاهباز افزود: بالا بودن قیمت تمام شده قالی ایرانی موجب شده تا قالی ما نتوانند با قالی کشورهایی مانند هند و پاکستان رقابت کنند.
رییس اتحادیه واردکنندگان قالی ایران در اروپا با تاکید بر مرغوبیت قالی ایرانی نسبت به محصولات سایر کشورها ادامه داد: هر چند مرغوبیت می تواند بخشی از گران بودن قالی ایرانی نسبت به قالی سایر کشورها را توجیه کند، اما به طور قطع صرفا با تکیه براین شاخص نمی توان در بازارهای هدف ماندگار شد.
طاهباز با اشاره به ضرورت حمایت از قالیبافان اذعان داشت: در شرایط فعلی بسیاری از قالیبافان به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید قالی، این حرفه را رها کرده اند، بنابراین لازم است تا با حمایت از آنان مانع کاهش تعداد قالی بافان کشور شویم.
وی با بیان این مطلب که “نسل جوان دنیا شناخت صحیحی نسبت به قالی ایرانی ندارد”، تصریح کرد: اگر تبلیغات قالی ایرانی به صورت حساب شده انجام شود به طور قطع قالی کشورمان در بازارهای هدف ماندگار خواهد شد.

bg bg